רעיונות אחסון מקוריים לכל הדברים, ששמים בארגזים

רעיונות אחסון מקוריים לכל הדברים, ששמים בארגזים

רבים מכירים אותה, את הסלסלה במורד המדרגות, ואיך לאט היא מתמלאת בכל טוב, שלא נמצא לו מקום.
גם את הקופסא הקטנה לצד הטלוויזיה, מדף הספרים או על שידת הכניסה כולם מכירים, זאת שצוברת ניירת בלתי נגמרת, עד שהיא מוצפת.

למראית עין, החלל נראה מסודר, אך מבלי לשים לב, אנשים רבים חיים עם עודף של פריטים, שהם כלל לא צריכים, ויוצרים מערומים מיותרים.
איך בכל ניתן לארגן את החלל באופן מועיל? על מה כדאי לוותר? טיפים והמלצות.
אחסון נכון מתחיל במימוש הפוטנציאל
בית הוא הרבה מעבר לתצוגה הפרונטלית שלו, שכן ברוב המקרים, חוטים, מכתבים, סיכות, מחברות וכדומה, יוצרים אי סדר בעין, ונדרשים לפתרון מובנה עבורם, פתרון שאינו מפריע לנראות הבית, ממקסם את פוטנציאל המקום באמצעות נישות ופינות, שניתנות לניצול, ויכולות לאחסן את מה שצריך באמת.
איך ניתן לארגן באופן מועיל מקום לכביסה, נעליים ובגדים עונתיים?
אחד מהנושאים, המטרידים ביותר דיירים הוא הצורך לאחסן את כל הפריטים לשימוש יום יומי, כך שיישארו במקום נגיש, ובכל זאת מוסווים מהעין.
הפתרון החכם, במקרה זה, נעוץ בדרך כלל במסגרת הסגורה הקטנה, או בנישה בחדר צדדי, שיכולה לשמש כחדר כביסה, אשר יכול להכיל עולם חדש, שמסודר באופן סגור ומודולרי, וכל מה שנותר לצופה לראות הוא מכונת הכביסה. ובתוך הארונות? חגיגה של סדר וארגון: החל מנעליים, חומרי ניקוי, ציוד מתכלה, שימורים, בגדים עונתיים, שמיכות ומעילים.
בתכנון ארון או מזנון, נדרשת מחשבה מקדימה על תקופת השימוש שלו, מה צפוי להיות מאוחסן בו, וכיצד ניתן למצוא פתרונות אוורור וריענון.
קירות פונקציונאליים
אורך החיים המודרני והחיים בצפיפות יחסית, דורשים ליצור פתרונות למטרות שונות בחלל הציבורי של הבית, בין אם מדובר על פינת עבודה, פינת קריאה, ספרייה, פינת משחק לילדים וכיוצא בזה.
נקודת ההנחה הבסיסית היא, שניתן לאחסן כל דבר ללא הפרעה להרמוניה ולאנרגיה לעיצוב ולבית, והרבה בזכות, יצירת ארונות ופתחי מסתור, שישתלבו היטב בתוואי השטח ובסביבה.
לדוגמא: המרת קיר בחציצה.
בתכנון עיצוב הבית ניתן לבטל קיר, אשר אינו משמש כקיר תומך, ולבנות במקומו חציצה דו כיוונית או תלת כיוונית, שמשלבת אחסון ופינות עבודה, מתן מענה לשני מרחבים מקבילים בתוך חלל אחד, הספרים מקבלים מקום של כבוד, והופכים אף הם לפריט עיצובי בפני עצמו.
דוגמא ליישום עקרון זה ניתן לראות בפרויקט "ספרות ירושלמית" של משפחת אדלר, משפחה שאוהבת ספרים, וביקשה להוציא אותם מן הארגזים אל קדמת הבמה".
על מה כדאי לוותר?
כאמור, פתרונות אחסון נהדרים ככל שיהיו לא יוכלו לתת מענה לנושאי אגירה של פריטים. ולכן כדאי לוותר על פריטים, שאין בהם צורך, בגדים, שלא נלבשו בשנה האחרונה, נעליים מרופטות, מצעים, שצבעם דהה, וכל מה שאינו משרת ברמת היום יום.