קאוצ'רית לארגון וסידור חלל ביתי

לבנות או לשפץ עם קאוצ'רית לעיצוב? 3 עקרונות, שייסעו לכם לקבל את ההחלטה

הבחירה בין שיפוץ מחדש של מבנה קיים או בניה מחודשת שלו תלויים בגורמים רבים, שתי האופציות מבטיחות שיפור רב באיכות החיים,

אך גם מביאות עמם קשיים רבים, והבחירה הנכונה בינהם היא זו, שתשרת את התמונה הגדולה. השוואה בין הדרישות, העלויות והשימוש הרצוי תסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה. להלן 3 עקרונות, שסייעו לכם בנושא:

העיקרון הראשון- קבלת ההחלטה
פרויקט בניית בית נועד לשרת את כל דייריו, ולכל אחד ואחד יש צרכים שונים, ולכן נקודת ההחלטה הראשונית היא ההבנה של הצרכים והרצונות של דיירי הנכס.
זה הזמן "לשים את הדברים על השולחן", "לדבר על הכל", להגדיר את התקציב, המיועד לשיפוץ או לבנייה, משך הזמן הנדרש להשלמת הפרויקט, לשוחח על ההסכמות וההתפשרויות שכל אחד מוכן לקבל על עצמו למען הצלחת הפרויקט.
נקודות שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים בשיפוץ מחדש
בחירה באופציית החידוש לעומת בנייה מחדש נראית על פניו נגישה יותר וקלה לביצוע, אך לא תמיד הדבר נכון, ולעיתים דווקא הפרויקט עלול להיות יקר יותר ולא בהכרח יפגוש את המטרות לטווח הארוך.
חשוב להתייחס למבנה הבניין, להגבלות החלות עליו בתב"ע, (מבנים לשימור, כיווני אוויר, הרחבת פתחים) האם מותר לבצע שינויים מסוימים, האם השטח הבנוי הקיים מתאים לצרכים העתידיים (משפחות, שמבקשות דירה מרווחת לתקופת הזקנה, הרחבת משפחות צעירות, מגורים עם הגיל המבוגר ועוד)
שיפוץ מחדש כולל גם הרס חלקי של הקיים, ומהווה אופציה מעניינת לכשעצמה, כמו למשל הרס של קירות פנים ויצירת מרחבי לופט, כך שתקבלו מקום מואר ורחב יותר מבלי לפגוע בחלקו החיצוני של המבנה.

נקודות שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים בבניה מ-ס
בניה מ-ס לעיתים מסתמנת כאופציה המועדפת יותר, כאשר מעוניינים לשקול מבנה קל, המורכב ממכולות,  עץ, או מבנה, המצליח לגלם את עקרונות הבנייה הירוקה. זה הזמן לבחון את העלויות והתועלות מכך, ולקחת בחשבון, שמה שיישאר מהבית הישן הוא רק הכתובת.

העיקרון השני- תכנון
התכנון מאפשר לכם לרקום את תמונת החיים החדשים במרחב המגורים הקיים שלכם. אך בדומה לכל תהליך הכרוך בו שינוי, עלולות לעלות בכם התנגדויות, אי הסכמות ואי הבנות. במקרה זה אדריכלית הפנים, תוכל ליצור עבורכם "מרחב ביטחון" כזה המאפשר לכם לקבל החלטה ממקום אובייקטיבי. (וכולנו יודעים עד כמה קשה להיות אובייקטיביים, כשזה נוגע לבית שלנו) היא תוכל להצביע על תועלות ויתרונות, שיפגשו את הצרכים שלכם ואת התקציב שלכם.
כאמור, התכנון מתחיל בהבנת השימושים של המרחב, הדיירים, שיגורו בו, בטווח הקרוב והרחוק, וניצול מקסימלי של השטח, תוך צמצום נזקים סביבתיים והקפדה על בחירת פתרונות, שעומדים במשך הזמן, שהקצבתם לפרויקט.
הרעיון, שהעיצוב החדש, יסייע לכם להגשים את אורך החיים, שתמיד חלמתם עליו, ייצור מקום לפינת משפחה, ייצור מרחב למשרד בייתי איכותי, ויביא את האהבות שלכם אל קדמת הבמה.
גם אם חלוקת החלל אינה "סטנדרטית" זו תהיה החלוקה האידיאלית עבורכם.
שלב התכנון כולל הבנה של הדברים הבסיסיים ביותר:

  • מה התועלת, שתרצו להשיג בעת החידוש, לדוגמא: יותר מקום, יותר פרטיות, יותר אור, יותר חמימות.
  • האם הום סטיילינג ישיג את הצרכים שלכם, או שנדרשת עבודת פירוק והרכבה מחודשת של מרחב הפנים? במילים אחרות: מהי נקודת ההתחלה שלכם?
  • מה התקציב שלכם? כמה ממנו מושקע בחידוש המבנה, כמה בריהוט, כמה ממנו מיועד "לכיבוי שריפות".
  • האם על מנת להשיג את המטרה תוכלו לבצע חלק מהאלמנטים בעצמכם ולחסוך בעלויות, או תשכירו איש מקצוע לכל תהליך החידוש/ שיפוץ?
  • מה פרק הזמן, הנדרש לשיפוץ? פעמים רבות, יש תינוק בדרך ומגבלת הזמן מאוד ברורה, בפעמים אחרות, מדובר על משפחה, שחוזרת משליחות בחו"ל או עולה לארץ, כך שביום ההגעה שלהם, הבית נדרש להיות מוכן לכניסה ולמגורים.

העיקרון השלישי: ביצוע
שלב ביצוע השיפוץ כולל אי נוחות רבה, אנשי מקצוע, שמגיעים למקום השכם וערב, מדידות רבות, רעש, לכלוך ואבק. זה הזמן לשקול, כיצד נערכים לשלב הביצוע? האם שוכרים דירה אחרת לטווח הקצר, האם מאטים את קצב הפרויקט, וממשיכים לחיות בבית? האם עוברים לגור אצל קרובי משפחה? כל הנקודות האלו נדרשות להיות ברורות בטרם התחלת הפרויקט, וברוב המקרים, הן אלו, שיקבעו את המועד האידיאלי בו הפרויקט יתחיל.
אחד הפרויקטים האהובים עלי ביותר, הוא סגנון הנקרא "בתים בהפתעה" שם המשפחה מפקידה בידי את המפתח, את החלומות והציפיות שלה, נוסעת לחופשה או עוברת לעיר אחרת לתקופה, ולאחר מכן מקבלת בית חדש "מהניילון" אני אוהבת את הפרויקטים הללו, כי הם כל כך משמחים, מפתיעים לטובה, וחוסכים מבני המשפחה את תחושת הפרידה ואי הנוחות הכרוכה בביצוע השיפוץ.
(הבית הוא "הקישקע" שלנו, קשה לנו להיפרד מדברים, הזיכרונות שלנו מתגלמים בכל פינה בבית, ולכן אנו מתקשים לקבל החלטות אובייקטיביות ורציונאליות)

לסיכומו של עניין, הבחירה בין לבנות או לשפץ תלויה בשלושה גורמים מרכזיים: קבלת החלטה, תכנון וביצוע. קבלת ההחלטה תיגזר ישירות מהתקציב ומשך הזמן המוקצב לפרויקט, כל אלה יצביעו על האופציה הכדאית ביותר, כאשר בוחרים בבנייה מ-ס ראוי לשקול שילוב של טכנולוגיות חדשות וחומרים קלים מעולם הבנייה הירוקה, שתופס תאוצה בשנים האחרונות. מעבר לכך, כאשר בוחרים בשיפוץ כדאי להבין, שלעיתים נדרשת עבודה יסודית על מנת להתאים את המרחב לצרכים שלכם.
שלב התכנון או הרחבת המבנה מלווים בפחדים, חששות והתלבטויות רבות, כל אלה עלולים לעכב את הפרויקט, זה הזמן לשבת ולחשוב על התועלות, שהבית החדש יביא לנו, וכיצד הן פוגשות את התקציב והזמן הנדרש לפרויקט. שלב הביצוע הלכה למעשה הוא יישום של מגוון פתרונות בניין טובים ונוחים, שיגשימו את מטרת הפרויקט, שהיא להביא לשיפור משמעותי באיכות החיים. מכיוון שבית הוא קודם כל הלב והקרביים שלנו, הרי ברור, שמדובר לא רק בבניה פיזית, אלא גם בבניה רגשית, טיפול בפחדים, מתן מקום להקשבה ולתמיכה וסיוע בקבלת השינוי המיוחל.
לקוחות רבים, מבינים לעיתים, שעליהם "לתפוס מרחק" ולתת למעצבת ליצור בעבורם את המרחב, לקבל את ההחלטות ולהגשים את החזון, במקרים אלו הם מקבלים "בית בהפתעה" לקוחות אחרים, יעדיפו לגור באזור אחר, ויש כאלו, שלא יעזבו את מרחב המגורים, וילוו את הפרויקט מקרוב.

נעים מאוד, שמי מירי אנג'ל מעצבת ואדריכלית פנים באזור המרכז, השרון והשומרון, ואני מאמינה, שתכנון בית הוא סוג של מסע, הכולל רגשות של שמחה, אך גם פרידות מהישן והמוכר, הבנייה היא לא רק פיזית, אלא רגשית, תהליכית ומעגלית, ואני כאן כדי ללוות אתכם בתקופה המאתגרת הזאת ויחד עם זאת ליצור לכם את מרחב המגורים, שישפר באופן משמעותי את איכות החיים שלכם ושל המשפחה.
לשיחת ייעוץ על בחינת שיפוץ או שיפורים צרו עמי קשר, ואשמח לעמוד לרשותכם 054-7213581
https://business.facebook.com/miriangel.interiordesign/