עיצוב פנים לפי תקופה

עיצוב פנים לפי תקופה

דמיינו לעצמכם חדר ריק, חלל, מקום שכולו פוטנציאל, מקום, שניתן להלביש אותו ב5 מערכות ריהוט ואבזור שונות, וליצור ממנו סיפור, מקום המאפשר לחוות אותו בלפחות 5 דרכים שונות, לפי תקופות, ואולי לבחור לשבור את החוקים וליצור את השילוב בינהם, 5 תקופות, 5 עיצובים על זמניים, שמתגברים על כל מכשול בחלל,

ובונוס אחד אז מתחילים?
הסגנון הראשון: עיצוב צרפתי
העיצוב הצרפתי התחיל עוד מתקופת הרנסנס במאה ה16, שילובים של ריהוט מוזהב ומעוטר בחריטות עבודת יד, ובדים יוקרתיים במיוחד, כקטיפה או כותנה מצרית גסה, המעטרים כל מושב, מיטות אפיריון ופרחים לרוב, שיעטרו כל שולחן, העיצוב הצרפתי מביא עמו נינוח של יוקרה.
רבים מתבלבלים בין סגנון צרפתי לסגנון פרובנס, אולי בשל המיקום הגיאוגרפי, עליו נדבר ממש עכשיו.
הסגנון השני: עיצוב פרובנס
כשאני מעלה בעיני רוחי את פרובנס אני מעלה שדות לבנדר סגולים רחבי ידיים, מסלולי נהיגה מפותלים והרבה טבע, ירוק וכפר, אני מריחה את מטעי הגפן, ונמשכת אל אחד האזורים הפסטורליים ביותר באירופה, אם לא בעולם. סגנון הפרובנס הוא תולדה של שילוב בין התרבות הצרפתית הפומפוזית לאווירת הכפר, ריהוט עץ בגימור גולמי, מחוספס מעוטר בעבודת גילוף ביד, מטבחים פרקטיים על טהרת הנוחות והמרחב, והרבה נוף של טבע ירוק ופועם ממרחק.
הסגנון השלישי: ים תיכוני
מדיטרניין, ים תיכוני, אחד הסגנונות האהובים עלי במיוחד, יוון, דרום איטליה, ואפילו כאן ביפו העתיקה. הסגנון הים תיכוני החל דרכו בסמיכות לפרובנס ומציע לשלב במרחב הפנים אווירה נינוחה, באמצעות אביזרים ממתכת ונחושת בפרט, עיטורים בגווני הכחול והטורקיז, פריטי טקסטיל לבנים צחים, בשילוב של רקמות ועיטורים, יוצרים פסיפס מעניין בין תרבות המזרח ומהערב, ומביאים עמם נינוח מרענן של ירקות טריים, שמן זית וים.
הסגנון הרביעי: מרוקאי
זהו סגנון עתיק במיוחד, שקנה שלו שם של ממש בתרבויות רבות, הסגנון המרוקאי אותנטי ונאמן למקור, מתאפיין בצבעים דומיננטיים על קירות הפנים והחוץ, החלונות והדלתות. בריהוט בד נמוך קומה, מחיצות עץ מעוטרות, באדרתן כיפות, ושולחנות צד מוזהבים, שעליהם מונח מגש של תה עם כוסות, וטקס מזידה נפלא, שמהפנט כל פעם מחדש.
שטיחים באריגה שטוחה, פרוסים זה לאורכו של זה, ואווירה רגועה, מזמינה ונדיבה.
הסגנון החמישי: תעשייתי
סגנון שהגיע אלינו בראשית המאה הקודמת, ומציע שילוב של חומרים מודרניים כמו פלסטיק, אמייל, יחד עם מתכת. הריהוט מקבל מראה תעשייתי אודות לקירות הבריקים החשופים והתקרות הגבוהות, חלקן חשופות, חלקן משולבות עם עמודים תומכים, הסלון משתלב עם המטבח, ובכלל הכל מתאגד לחלל אחד. העיצוב התעשייתי מתאפיין בקו מינימליסטי ומודרני, ומשלב בין עור, מתכת, בד, פלסטיק ועץ. כיום ניתן לראות יישום מעניין שלו באביזרי נוי המורכבים מחומרים, המגיעים אלינו מעולם התעשייה כמו צינורות, ברזים ואף כלי עבודה.
מעבר לסגנונות, שצוינו כאן, ניתן למצוא את הסגנון המודרני, האקלקטי, היוקרתי, עיצוב בן זמננו, מינימליסטי, סקנדינבי, מונוכרומטי ועוד רבים, שקצרה היריעה מלהכיל, אף יש סגנון אחד, שאני אוהבת במיוחד, הוא מאגד בחובו את כל הטוב מכל תקופה.
וזהו הבונוס, הסגנון האקלקטי
מושלם לאספני אומנות מושבעים, למטיילים סדרתיים, ולאוהבי הנוסטלגיה בעלי תביעת העין החדה לפריטים טובים, שעבורם הזמן עצר מלכת.
הסגנון האקלקטי מתוחכם, ודורש מחשבה, אך התוצאה המתקבלת היא חד פעמית, ובעלת אמירה אישית ברורה. ובתור מעצבת פנים במרכז, אני ממליצה עליו במיוחד.
מעוניינים לעצב את הבית בסגנונות על זמניים? פנו אלי דרך האתר או דף הפייסבוק שלי, ואשמח לעזור!