עיצוב לזוגות צעירים עם תקציב קטן

עוברים לגור ביחד ורוצים לעצב? איך תעשו זאת נכון ותקציב קטן

התחלה חדשה בדירה משותפת, היא תמיד מרגשת, זה המקום הראשון שתגורו יחד. אך האתגר בחיבור שני העולמות עלול להביא לקשיים רבים, עמידה בתקציב וביצוע בחירות משותפות תקל על המעבר.

איך תחברו את העולמות שלכם באמצעות עיצוב בתקציב קטן?  המלצות וטיפים.

בחרתם חלל? הגדירו את המרחב 
השלב הראשון בהצלחת המעבר מזוג החי בנפרד לזוג, שבחר לחיות ביחד הוא בהגדרת המרחב המשותף. הבית שלכם הוא גם העולם שלכם, המקום שלכם להיות ביחד, והמקום להיות לבד.

 

הגדרת המרחב
הגדירו את המרחב, את השימושים בחלל, את הפינות המשותפות והפינות הנפרדות.
טיפ: הסתכלו על החלל כקובייה ריקה, ללא ריהוט, ללא הגדרות שימוש, ונסו להרגיש אותו, מהיכן מגיע האור, אילו כיווני אוויר מועדפים עליכם, האם יש מקומות, שניתן להשמיש כחלל רב שימושי (למשל סלון, שמשמש גם כפינת עבודה (ולא פחות חשוב, האם הדבר מוסכם על הצד השני?) כל הדברים הללו נדרשים להילקח בחשבון.
פעמים רבות זוג צעיר מסתפק בשני חדרים מטעמי תקציב והרצון להיות קרוב להכל, אך במקרים אחרים, בו נדרשת עבודה מהבית, למידה או פינה שלווה ופרטית, כדאי לבחון מיקום מחודש, שמאפשר לכם את אותו חדר "שפיות" נוסף, שמעניק לכם מרחב בתוך הקשר.
אילו שימושים קיימים בחללים ביתיים:
מקום לבשל, מקום לאכול, מקום לצפות בטלוויזיה, מקום לארח, מקום לקרוא, מקום לשתות את הקפה, מקום ליצור, מקום לנוח, מקום להתנקות ומקום להיות אתם, אינדיבידואל בתוך קשר זוגי.
במקרים רבים, חלל אחד ישמש לכמה מטרות- חשוב לוודא, שהוא אכן יכול להכיל את הצרכים ולא להראות עמוס.

השלב השני עוסק ביצירת אופי למרחב, על ידי טקסטיל וצבע
טקסטיל וצבע הם שני האלמנטים האידיאליים לשדרוג חללים שכורים ובפרט לשדרוג חללים בתקציב קטן, הם זמינים, ניידים, קל מאוד לשנות אותם ולהתאים אותם לחילופי העונות ומצב הרוח, וכאמור הם דורשים תקציב קטן, הנע בין מאות שקלים לאלפי שקלים בודדים.
הסתכלו על כלל חלל כמרחב נפרד, אף שתלו בו אלמנטים מחברים של צבע וטקסטורה.
הנה כמה רעיונות שימושיים, שתוכלו לבצע כבר עכשיו:
לחלל השינה תוכלו לרכוש כיסוי מיטה חדש וגם שידת צד למיטה, הניחו ספסל או דרגש בסמוך למיטה, הוא יעניק לכם בפשטות תחושה של בית מלון (תוכלו לבחור ספסל בסגנון אקלקטי צבעוני או עץ) תוכלו להכין בעצמכם ראש מיטה גבוה צמוד קיר, לאבזר את שידת המגירות בפוסטרים איכותיים בגימור מונוכרומטי ופריטים, שנצבעו בצבע אחיד, ליצור פינת קריאה באמצעות מנורה עומדת (שאף תוסיף לאווירה הרומנטית) לשלב חומרים תעשייתיים או ממוחזרים כגופי תאורה מתלבשים, להניח שטיחים מאריג דק, שיתחמו את הרהיטים ויגדירו אזורים בחלל.
בחלל המגורים:
תלו ספריית מדפים, ותוכלו לחסוך במקום מהקרקע, אבזרו אותה בפריטי הנוי שלכם, אוספים, ספרים, תקליטים, פרסו וילונות על החלונות, תוכלו לפרוס וילונות לבנים עם שקיפות קלה לשמירה על מרחב רגוע, או וילונות מודפסים עם גוונים, המתכתבים עם הפלטה שבחרתם (גם בחדר השינה). הפיחו חיים בחדר באמצעות הוספת צמחייה מטהרת אוויר (סוקולנטים, סנסיווירה, אלו ורה ועוד)  בחרו בכריות בגדלים מדורגים ליצירת סיפור מעניין במרחב וצבעו את הקירות בגוונים, המגיעים עם מרקמים מחוספסים להוספת עומק.
חלל הרחצה:
זה הזמן לייצר לעצמכם ספא קטן באמצעות טקסטיל וגוון, תוכלו לצבוע את המרחב בגווני מים עמידים לסביבה לחה, לרכוש מגבות בגוון אחיד, לארגן את מוצרי ההיגיינה שלכם בתוך ארונות, לפרוס שטיח עבה ונעים ולדאוג לתאורת אווירה ותוספת של ענפי במבוק גבוהים ועציצים, שנתלים מלמעלה ועליהם נשפכים.
חלל המטבח:
כאן כל הגלוי הרי זה משובח, השקיעו במדפי תצוגה, קופסאות אחסון לירקות, פירות, קטניות, פרסו גופי תאורה נדבקים מעל משטחי העבודה (אלו יכולות להיות מנורות "ספוט" קטנות בהדבקה ולחימה, או פס לד) הניחו שטיח PVC המותאם לגודל החלל ופזרו תאורה לאורך ולרוחב אם קיים מחסור בכך.
המלצה נוספת – בחירת פלטת הצבעים.
ממש לפני סיום חשוב להתייחס לאחד מהאלמנטים, שיצליחו להבטיח את העיצוב ההומוגני והמאוזן, פלטת הצבעים.
פלטת הצבעים מורכבת מ 6 גוונים מרכזיים: 3 גווני בסיס, 3 גווני עומק.
גווני הבסיס נמנים על משפחת המונוכרומטיים (חום, בז', לבן, אפור, שחור) שלושת הגוונים האחרים ניתנים לבחירה חופשית, אך העיקרון המנחה הוא לפזר אותם בחלל.
לאחר בחירת הגוונים, בחרו את פריטי הטקסטיל שלכם בהתאם.
תוכלו למצוא שילובים מדליקים באתרים, המיועדים לאנשי העיצוב כמו:
ו color hex: https://www.color-hex.com/color-palettes/
color.co  : : https://coolors.co
https://www.canva.com/learn/brand-color-palette/  :Canva
Colorlovers https://www.colourlovers.com/palettes ועוד
כל אלו יתנו לכם השראה, ויהפכו את כל תחושת המעבר למשחק מהנה.
לסיכומו של עניין, כיום אפשר לגור בסביבת מגורים מעוצבת גם בתקציב קטן אודות לבחירה איכותית של טקסטיל, פיזור אביזרי נוחות והתאמת הצבעים בין החללים השונים.
בחרו את מרחב המגורים, התואם את סגנון החיים שלכם, נהלו את התקציב שלכם והתחילו לעצב.
לשיחת ייעוץ עם מעצבת, צלצלו אלי 054-7213581 ואשמח לסייע!
https://business.facebook.com/miriangel.interiordesign/