עיצוב דירות שכורות

עיצוב דירות שכורות בתל אביב- בפחות מ 5000 ש"ח
יום וקצת, זה משך הזמן הממוצע בו מתפרסמת דירה להשכרה באזורים החמים של תל אביב.
השוק חם, איכות החיים גבוהה, וההבטחה לגור הכי קרוב "למה שקורה עכשיו" מושכת רבים.
כמי, שמכירה היטב את הדירות בתל אביב, אני בהחלט יכולה לומר, שלעצב בית חמים ומזמין בתקציב מוגבל של פחות מ 5000 ש"ח דורש יצירתיות רבה ותעוזה.
אספתי עבורכם מספר המלצות, שייסעו לכם להתבונן בחלל שלכם מזווית אחרת ולהתאים עבורו עיצוב מקורי, שינעים את השהיה.

ההמלצה הראשונה: ללכת עם כיוון הרוח
כל דירה פרטית משקפת את המרחב הציבורי בו היא מתקיימת, בין אם מדובר על דירה עורפית, שמשקיפה אל גב הבניין השכן, ובין אם מדובר על דירה חזיתית, המספקת תצפית לרחוב אבן גבירול או אלנבי הסואן.
לכל דירה יש כיווני אוויר יעודיים לה, המאפשרים כניסה של אור טבעי ואוויר.
כיווני אוויר חמים ומוארים יותר מתייחסים לכיוון מערב ודרום. הדירות, המשקיפות למזרח ולצפון יהיו חשוכות יותר (צפון יחסית מואר בשעות הבוקר) זה הזמן להתייחס לכיוון הרוח כשותף, שמאפשר למקסם את החוויה מהשהיה במרחב הפנים. אם השמש מגיעה מכיוון מערב, הציבו מראה בקיר בו "נופלת" התאורה, ה"טריק" הקטן הזה מאפשר להכפיל אותה במרחב. (תוכלו להתחכם אף יותר ולהציב שתי מראות מנוגדות, שיציפו שטח גדול יחסית ממרחב הפנים בתאורה. כאשר מדובר בכיוון מזרחי, חשוב להציף את הבית בכמה שיותר "אור טבעי" בין אם מדובר על בחירת גופי תאורה, שמתחקים אחריו, בחירה בווילונות בהירים מבדים קלילים, נושמים ואוורייריים ( כמו אורגנזה, פשתן, כותנה) ובין אם מדובר בבחירה של מניפת צבעים בהירה לחלוטין.

ההמלצה השניה: להשאיר את הפתחים- פתוחים
רבים נוטים להציב את הספה לצד תריס הויטרינה או החלון הגדול ביותר בבית. זהו פתרון שימושי ביותר, כאשר מעוניינים לשמור על קשר עם מרחב הפנים, אך לא שימושי במיוחד כאשר מדובר על דירות קטנות וצרות.
במקום להציב ריהוט כבד לצד ויטרינות, חלונות, דלתות וכל מעבר לחלל אחר, הציבו ריהוט קליל עד כדי "נוצתי". כלומר ריהוט שימושי, וכמעט בלתי נראה, שמחד ישמש אתכם, ויהווה פינת חמד, ומנגד לא יעמיס על החלל.

ההמלצה השלישית: לברור היטב את מה שנכנס
כשנכנסים לחוזה שכירות בדירה בתל אביב משלמים על שטח הברוטו, אבל נהנים משטח הנטו בלבד, שקטן ממנו בעשרות אחוזים, למשל: דירה ממוצעת בת 70 מטרים ברוטו, תספק שטח נטו של 53 מטרים. ואילו דירה בת 50 מטרים, תספק שטח נטו של 42 מטרים. את הדברים הללו מגלים בדרך כלל, כאשר מכניסים "את החיים הקודמים", קרי את הריהוט ופריטי האבזור לדירה. פתאום, אין מקום לפינת האוכל, או שהמיטה חוסמת את כל המרחב, אין בכלל מה לדבר על ארון בגדים, והספה פשוט לא מתאימה. כאשר מעוניינים להתגורר בדירה לפרק זמן של שנתיים ומעלה עדיף להזמין מעצבת פנים בתל אביב לפגישת ייעוץ בה היא תבחן יחד אתכם מה אפשר לעשות במרחב הקיים, מה נכנס מהרכוש שלכם, ומה ייתרם או יימכר באחד מלוחות המכירה.
אין טעם להעמיד על חלל קטן, כי המחיר, ש"החלל סוגר עליכם" ותחושת המחנק פשוט יקרים יותר משמירת ריהוט, שכבר אינו מתאים.

ההמלצה הרביעית: בחירת מניפת הצבעים
מניפת הצבעים מורכבת משישה גוונים מרכזיים, שלושה גוונים בסיסיים תומכים, שיפוזרו בין "הריהוט הכבד" ו"פריטי הטקסטיל" המשמועתיים, ושלושה גוונים צבעוניים, שיוסיפו עומק ואופי למרחב. בדירות קטנות במיוחד, ההמלצה שלי, כמעצבת פנים בתל אביב היא לשמור על מניפת צבעים מונוכרומטית ושקטה, עץ טבעי, שחור/ אפור, לבן. השקט הזה שומר על אווירה רגועה.
טיפ נוסף, שמוסיף המוטן עוסק בצביעה של קיר בגוון דומיננטי קרוב כמו: ירוק בקבוק, כחול אינדיגו, סגול חציל ואפילו שחור, והצבה של אביזרי נוי בגימור מטאלי (כמו מראה, מסגרות של תמונות, מדפים) תעניק אווירה יוקרתית במחיר יחסית קטן.

ההמלצה החמישית: תעלו לגובה
הפכו את מרחב הפנים שלכם ל"אולם תצוגה" אחסנו את פריטי הנוי והכלים שלכם במדפים ומעמדים יעודיים, נצלו את הגובה במרחב, השקעה קטנה במספר אביזרי פרזול תעשה הבדל גדול בחווית השימוש שלכם במטבח.
תלו עציצים "נשפכים" בנקודות גבוהות, ואם לא נשקף נוף מרהיב מהדירה, הציבו רשת מחוץ לחלון, וצפו אותו בצמח מטפס (סינטטי או טבעי) דרך נוספת ליצור תחושה של עומק וגובה בחלל היא לשחק עם הגבהים עצמם, לבחור בכסיאות וספות בגובה נמוך, ליצור העמדה מודולרית של צמחיה, ואפילו לתלות הדפס ענק ולא פרופורציונאלי (אפילו מבד) על הקיר, שמטשטש את גודלו המקורי של החלל.
ההמלצה החמישית: ניהול תקציב על גבי קובץ אקסל
המלצה זו היא החשובה מכולם, היא לא עולה כלל כסף והיא קלה מאוד ליישום. לאחר שבחרתם את הדירה, וקיבלתם החלטה לגבי מה נשאר ומה הולך זה הזמן לפתוח קובץ אקסל ולנהל את ההוצאות שלכם.
כמה יעלו פריטי טקסטיל משלימים, האם נדרש לחדש את הריהוט? בצעו השוואת מחירים באינטרנט, ישנן המון חנויות ריהוט קטנות, שמציעות פריטים נהדרים במחירים משתלמים. היוועצו באשת מקצוע כמו מעצבת פנים בתל אביב, שתוכל לסייע לכם לבחור את הספקים הנכונים.

לסיכום,
גם דירה שכורה בתל אביב יכולה להרגיש כמו בבית, כאשר מבינים כיצד להפיק ממנה יותר ביחס לסביבה בה היא מוצבת.
התייחסות נכונה לכיווני אוויר, משחקי אור וצל, בחירה של ריהוט קל בשילוב חומרים ושמירה על סדר בעיניים יבטיחו סביבת מגורים מודרנית, נקיה ונעימה.
כיום ניתן לרכוש ברשת מבחר רב של פריטים לבית, קבלת ייעוץ מקצועי על ידי מעצבת פנים בתל אביב, שמכירה היטב את סגנון הבניה, ותוכל להפיק לכם הרבה יותר מהמרחב הקיים תחסוך אלפי שקלים, ותבטיח תוצאה משביעת רצון.
לכל מעצבת פנים בתל אביב יש רשימת ספקים מומלצת, לעיתים בזכות קשרי עבודה ושיתופי פעולה ארוכי טווח ניתן לרכוש פריטים בהנחה של עשרות אחוזים.
לרשימת ספקים מומלצים ולקביעת פגישת ייעוץ, שממנה תוכלו לקחת את המושכות, צרו עמי קשר דרך האתר.

מירי אנג'ל, מעצבת פנים בתל אביב והמרכז, בסגנון חמים ומודרני.