מאמרים

בית קטן אבל גדול! אמרו לכם לצבוע את הקירות בלבן? לפזר ארגזים ברחבי החלל? להציף את התקרה בתאורה ולהכניס ריהוט לתוך נישות? ישנן דרכים רבות ליצור חלל מרווח גם כאשר עומדים לרשותכם ארבעים, חמישים, שישים ושבעים מטרים. אספתי עבורכם מספר המלצות שימושיות, שתוכלו ליישם כבר עכשיו, מבלי לשבור קירות, ומבלי לרוקן קופת חיסכון!

ראי, ראי שעל הקיר, מי הכי יפה בעיר?מזה זמן מה, שמראות הרחיבו את קשת השימושים שלהם, היכולת שלהן לשקף כל בבואה ולהעצים כל אור, שמוצב מולם, הופך אותן לפריט חובה בדירות קטנות.
קיימות מספר דרכים להציב מראות, כך שימקסמו את גודל החלל, יעניקו לו עומק, ואף יכפילו את התאורה בו.

הדרך הראשונה: הצבת מראה כפריט עיצוב ונוי לצד שולחן האוכל בחרו במראה מלבנית, ומקמו אותה בזווית אופקית ביחס לקיר (מראה שוכבת).
כדאי לבחור במסגרת מטאלית, שבאופן טבעי פועלת על עקרון של החזרת אור.
מול מראה זו תוכלו להציב גוף תאורה בגובה העיניים, אלו יכולים להיות סט של פמוטים דקורטיביים, אף הם בגימור מטאלי, או גוף תאורה תלוי מהתקרה, שישתקף במראה.
התוצאה: חלל עמוק ומואר יותר, ויצירת אווירה אקסקלוסיבית.

הדרך השניה: הצבת מראה כפריט נוי כחלק מגלריית הסלוןאומנות היא דרך נהדרת לבטא את עצמכם במרחב המגורים, וכאשר היא מוצגת בדרך הנכונה היא יכולה להפוך כל חלל מגורים לגלריה בפני עצמה.
אחת הדרכים לשלב מראות בחלל המגורים ולשמר תוצאה אסתטית היא על ידי הצבת מספר מראות כחלק מהגלריה, מראות קטנות בגדלים ובצורות שונות משני צדדי הקירות.
כאשר אור השמש יכנס למרחב הפנים, הוא יועצמם משמעותית על ידי המראות וההשתקפויות, ויגביר את האור הטבעי בחלל.
מנקודת מבט של מעצבת פנים בפתח תקווה התחושה, שתתקבל תהיה נעימה ומרהיבה.

בית מואר הוא בית גדול אם תשאלו אותי, מעצבת פנים בפתח תקווה, מהי ההמצאה החשובה ביותר עד כה? תשובתי תהיה התאורה. ולו רק בשל, שזוהי מצליחה להעצים כל חלל, להגדיר אותו ולהעניק לו אווירה מיוחדת.
כאשר מעוניינים להגדיל חלל קטן באמצעות תאורה חשוב לבחור בגופי תאורה גדולים, שיציפו את התקרה באור בגוון אור יום טבעי.
לצד אלו כדאי להוסיף גופי תאורה צפה, ארוכים וצרים, שייצרו אשליה של גובה.
במקרים של חללים קטנים, העדיפו גוון אור קריר ובהיר, ככל הניתן, שישמש אתכם ברוב שעות היממה.
בשעות הערב, תוכלו למתן את האווירה עם תאורה נישתית ומקומית ולבצע שימוש בגופי תאורה עומדים או אהילים שולחנות צד, שידות ומדפים בגוונים צהובים ורגועים.

יצירת נקודות ענייןאת הטכניקה הזאת, מנקודת המבט שלי, מעצבת פנים בפתח תקווה, אני אוהבת במיוחד.
נקודות עניין, הן למעשה הנקודות, שאליהן נפנה את המבט הראשוני, הן דומינטטיות, מגדירות את נושא העיצוב, ואפילו מגדירות אותו.
נקודות עניין יבואו לידי ביטוי בתיחום החלל באמצעות שטיח גדול, אשר ימרכז אליו את אזור הישיבה למשל.
כאשר מבחינת פרופורציות רצוי ששני שלישים מהחלל יחופו בשטיח דומיננטי אחד, או שני שטיחים, המונחים זה לצד זה, אך מתכתבים בינהם בטקסטורה, בגוון ובצורה.

ממה להימנע?שטיחים קטנים. שטיחים קטנים ונקודתיים, כמו שטיחים, המונחים מתחת לשולחנות קפה, או שטיחי צד, יצרו תחושה של אי סדר במרחב, הימענו מלבצע בהם שימוש.

דרך נוספת למרכז את החלל וליצור נקודת עניין היא באמצעות חיפויי הקיר. בחרו בחיפוי קיר גדול, שישבור את מידות החדר וייצור אשליה של גודל במרחב.
אני מעצבת פנים בפתח תקווה ממליצה על 3 אפשרויות: לשמרנים, למעיזים ולנועזים.

האפשרות הראשונה- השמרניםהשמרנים, שמתנסים לראשונה עם בחירות אמיצות של חיפויי קיר שלמים יוכלו לצבוע את אחד מהקירות הארוכים בביתם בגוון שונה, על אף הסברה הרווחת, שגוונים בהירים מגדילים את החלל, גם גוונים כהים, אשר משולבים עם גופי תאורה נכונים, וממוקמים באזורים מוארים יחסית, יטיבו עם אשליית הגודל של חללים קטנים.
זה הזמן למצוא את הגוון הנכון לכם, תוכלו להיעזר במניפות צבעים של החברות הגדולות, לקבל השראה ממגזינים, ולבחור בגוונים מעניינים כמו אדום חלודה, ירוק מרווה, ואפילו גולדן רוז, שמתסמן כצבע הדומיננטי של השנים הבאות.

האפשרות השניה למעיזים– המעיזים הם אלו, שמתעניינים בעיצוב, ומנסים בפעם הראשונה מרקם או טקסטורה חדשה.
זה הזמן לבחור טפט גאומטרי, שיתעתע את עיני השוהים במרחב, ויצור אשליית גודל מעניינת, סביב טפט זה אפשר לבנות סיפור סטיילינג שלם, שיבוא לידי ביטוי בריהוט ובפריטי הטקסטיל הנלווים.
הטפטים כיום קלים מאוד להדבקה ולהסרה, ולא דורשים כל תחזוקה.
האפשרות השלישית לנועזים- הנועזים כבר התנסו בגוונים מיוחדים לחלל המגורים שלהם, ומחפשים משהו אחר מ"ללכת על בטוח", זה הזמן להתפרע ולחלום בגדול, להציב תמונה מוגדלת של רגלי רקדנית טנגו, טפט, המדמה איור של חוף ים, ספר עבה, או אפילו צילום ענק של חלון רחב.
התוצאה: אפקט ה"וואו" מושג כאן בצורה מושלמת, יש תחושה, שהמרחב הוא חלק בלתי נפרד מסביבת החוץ (בבחירת הדפסים, המדמים מרחב עירוני או שמורת טבע).

לסיכום, 100 מטר בתוך 80 הם לא חלום ולא אשליה 100 מטר בתוך 80 הם לא חלום ולא אשליה, בחירה נכונה של תאורה, שמציפה את התקרה באור בהיר ויום יומי, הצבת גופי תאורה נישתיים לשימוש נרחב, שימוש במראות להחזרת אור ולהכפלת חלל, בחירה של חיפויי קיר גדולים, שיוצאים מגדר הרגל מבחינת המידות שלהם, ויוצרים אשליה של גובה ומרחב, ולבסוף, שימוש בטקסטיל דומיננטי, שמגדיל את החדר, ייסעו לכם לחיות במרחב קטן, אבל מאוד גדול, ולא פחות חשוב, מרחב נעים ויפה, שכיף לחזור אליו מדי יום.