מאמרים

מטבח קטן אך מדויק

פעמים רבות, לקוחות חוששים ובצדק, שחווית השהייה במטבח קטן עשויה להיות מחניקה ובלתי יעילה, גם כאשר נדרש לבשל לאדם אחד. אך אילוצי מקום, מיקום או מרחב, מכתיבים את החלל, ולנו רק נותר למצוא פתרונות יצירתיים, שמצליחים לשמור על הרצף, במינון הנכון, מהם השלבים בתכנון מטבח קטן ומדויק? השלב הראשון: ניתוח תנועה מהו מטבח טוב? מטבח טוב הוא מטבח, שמצליח לשרת את דיירי הבית, הוא נותן מענה לצרכים הקולינריים שלהם, ומאפשר להם להשיג ארוחה טובה במהירות ונוחות יחסית גבוהה. ניתוח תנועה איכותי, מאפשר לעצב מטבח קטן ופונקציונאלי גם לבשלנים מדופלמים, שמבלים מדי יום במטבח. הבנת הצרכים, ההרגלים, סדר הפעולות ויצירת הרצף ביניהם, הם שיביאו להצלחה.

לדוגמא: במטבח קטן אך מדויק, אשמור על רצף תהליכי בישול ועיבוד המזון, ואמתח קו דמיוני בין המקרר, לכיריים ולתנור האפייה, כולם יהיו בקו אחד. אדאג ליצור נקודות אחסון נוחות לכלי הבישול והמחבתות, כך שתתאפשר תנועה אינטואיטיבית וקומפקטית עם מינימום סיכון או סיכוי לחבלה.  השלב השני: חשיבה על כל פינה מטבחים קטנים צריכים יותר מכל להיות פונקציונאליים, ובמילים אחרות, רב שימושיים, ולכן יותר מכל ארצה למקסם כל פינה עמוקה או גבוהה, לצורך כך אבצע שימוש בנגרות אישית, בפרזול מודולרי, שמאפשר ליצור מקומות אחסון נסתרים, אוכל ליצור מדפים בתנועה, שמאפשרים הרמה והורדה לאחסון בר השגה, אבצע שימוש גם במרחב האווירי, אמתח מוטות, ועליהם אצור תצוגה של כלים, אהפוך משטחי עבודה לרב תכליתיים באמצעות חיפויים ניידים ומתחלפים.  השלב השלישי: תאורה  התאורה היא אחד ההיבטים המשפיעים ביותר על חווית השהיה במטבח, ובטח כאשר מדובר על חלל קטן, תאורה נכונה, תורמת לתחושת המרחב בחלל, ולא פחות חשוב, תורמת לערנות גבוהה. בתאורת מטבח קטן אך מדויק, אשלב גופים באור חזק, שיאירו לאורכו, לצד גופים באור טבעי, שיאירו בסמוך לגובה העיניים, אקפיד למתוח פסי תאורה גם בצד הארונות או משטחי עיבוד המזון.  השלב הרביעי: חיפויים וריצוף  יותר מכל מטבח קטן דורש בטיחות, התנועה מהירה ותזזיתית ואין מקום לטעויות, בחיפוי הרצפה אקפיד על משטחים מונעי החלקה, קלים לניקוי והברקה. אקפיד על חיפויי קירות בהירים, שיתרמו לתחושה של מרחב גדול יותר, ואמעט באביזרים לא נחוצים.

כפי שניתן לראות באמצעות תכנון נכון, שמבוסס על הרגלי השימוש של הלקוחות, יצירת פינות, שממקסמות את החלל על ידי נגרות מותאמת אישית, בחירה בגוונים טבעיים, שיתרמו לאשליית הגודל והוספת גופי תאורה למטרות השונות של השימוש במרחב, ניתן ליצור מטבח קטן אך מדויק, שמצליח לתת מענה לצרכים הקולינריים הבית.

מירי אנג'ל אדריכלות ועיצוב פנים ישראלי, לקבלת טיפים, הדרכות, ומקורות השראה, עקבו אחרי  בפסייבוק לתיאום פגישה, צלצלו 054-7213581

מטבח קטן אך מדויק