מטבחים מעוצבים וטיפים לעיצוב המטבח

מטבחים מעוצבים וטיפים לעיצוב המטבח

אחרי שנים שבהן נהניתם מהמטבח הביתי שלכם, לפתע הוא כבר לא נוח, ופרקטי כמו שהיה בעבר. סביר להניח שגם העיצוב שלו מיושן מאוד ויוצר אווירה עכורה בבית. אז במקום לקטר על המטבח שלכם תתחילו לארגן

אותו מחדש ובהתאם לצרכים העכשוויים שלכם, כך תיצרו סביבת עבודה מעוצבת שפשוט כיף לבשל בה.

ניתן לשדרג את המטבח על ידי הוספת מדפים פתוחים, שילוב גופי תאורה שקועים, החלפת צבע ואפילו ריענון של אבזרי הפרזול. כמובן שהאופציה הטובה ביותר היא לרכוש מטבח חדש לבית.
בהתייעצות עם מעצבת פנים, תוכלו למקסם את יתרונות חלל המטבח שלכם על ארונותיו ואביזריו. בעזרת הידע המקצועי שלה, תדע מעצבת הפנים, לאבחן את החלל ולאפיין בתוכו את הצרכים שלכם, שישולבו בתוכנית שתותאם לכם אישית. במסגרת התכנון, יינתן מענה לבעיות האחסון, תוצגנה חלופות שונות לתכנון המטבח, ייבחר קו עיצובי ואיתו שילוב נכון בין כל המרכיבים במטבח, בין אם זה סוג הדלתות והצבע שלהן, חיפוי הקירות, השיש ומשטחי העבודה, התאורה ומוצרי החשמל.
יש שלל מטבחים מעוצבים שאתם יכולים להזמין מחברה, אך קיימת תמיד האפשרות לעצב מטבחים לפי הזמנה ייחודית המתאימה לצרכים שלכם. הנה כמה טיפים למי מכם שמתלבט מה ואיפה לקנות מטבחים ואם צריך או כדאי ליווי של מעצב.

קניית מטבחים מול הזמנה אישית

כיום יש שלל חנויות שבהן אפשר למצוא מטבחים מעוצבים במחירים שונים ומאפיינים שונים, ולצד החנויות האלה יש בעלי מקצוע שיכולים לעזור בעיצוב ובניית מטבחים בעיצוב לפי הזמנה והתאמה אישית. כך יותאם המטבח לכל הגחמות והחלומות שלנו.
לכל אחד מאלה יש את היתרונות והחסרונות שלו:
– זמן: לעיצוב מטבחים לפי הזמנה, נדרש זמן לתכנון ועיצוב המטבחים, ולוקח זמן נוסף עד שהם מוכנים ואפשר להרכיב אותם בבית. מטבחים מוכנים לעומת זאת, אפשר פשוט לקנות ולקחת את המטבח תוך זמן המתנה קצר יחסית.
– מחיר: המטבחים המעוצבים שרואים בחנויות ניתנים כמו שהם, וכך גם המחיר שדורשים עבורם נשאר קבוע. לעומת זאת, אם אתם בוחרים לעצב מטבחים באופן עצמאי, אתם יכולים למעשה לשלוט המחיר הסופי על ידי בחירה נכונה של רמת האבזרים שאתם קונים, וכמותם.

טיפים לבחירת המטבחים

בין אם אתם קונים מטבחים מעוצבים מהחנות ובין אם אתם מעצבים אותם בהזמנה אישית, אל תתחילו דבר לפני שאתם יודעים בדיוק מה אתם צריכים ומה אתם רוצים- האם מדובר רק בארונות או שמא אתם רוצים להחליף גם את התנור והמקרר, האריחים, ואולי אתם רוצים להתקין גם קולט אדים?
בחירת מטבח או עיצובו, חייבים להיות מותאמים לאופן ההתנהלות במטבח. לדוגמא, אם אתם מעדיפים להתכופף כדי לקחת כלים לבישול או הגשה, הקפידו על יצירת ארונות תחתיים ונסו לוותר על ארונות עיליים, או להיפך.
הדבר הכי חשוב בכל תהליך התכנון, הוא בחירה נכונה של החומרים שמהם המטבחים עשויים- עד כמה הם איכותיים ועמידים וכמה זמן הם יוכלו להחזיק מעמד ולהיות נוחים וטובים לשימוש? כמה זמן יישארו עדכניים ואופנתיים? כאן יש לציין שאם אתם מחליפים את המטבחים הישנים בחדשים לקראת מכירה של הבית ורק כדי לתת למטבח מראה אסתטי יותר, בהחלט כדאי לקנות מטבחים זולים שנראים יוקרתיים, אבל עבור שימוש אישי שלכם , מומלץ להשקיע יותר ולקחת מטבחים עשויים עץ קשיח ועמיד במיוחד.

מטבחים מעוצבים