מבט על סגנונות בעיצוב והכח של השילוב בינהם

מבט על סגנונות בעיצוב והכח של השילוב בינהם

סגנונות בעיצוב הם למעשה ראי ההיסטוריה, כיוון שסגנון העיצוב התפתח בד בבד עם שינויים מהותיים באנושות. אם לפני 300 שנה ויותר רוב האנושות התגוררה בסביבות כפריות ורגועות, ונהנתה ממרחב סמוך לטבע בצביון כפרי, נראה שדווקא המהפכה התעשייתית היא זאת שהביאה עמה את התמורות הגבוהות ביותר,

שחווה עולם העיצוב עד היום.
סגנונות העיצוב הרווחים
סגנון העיצוב הוותיק ביותר הוא כמובן הסגנון הכפרי, הפשוט, שבא לידי ביטוי בשימוש בחומרים טבעיים, בד, עץ, עור, מתכת, שילוב של ריהוט במצב גולמי, בלתי מלוטש, דגש על פרקטיות ופונקציונאליות, מטבחים פוריטנים מאוד, שמותירים רק מרחב מספק לבישול. אותנטיות, אולי זו המילה המדויקת לתיאור.
מנגד, בבתי העשירים שרר העיצוב הצרפתי, עיצוב המאופיין בפיתוחים ועיטורים, רהיטים ממתכת עדינה בגוונים בהירים או מזכוכית, שילוב של עץ בצביעה מעודנת עם פיתוחים בחריטה אישית. השילוב בין העיצוב הכפרי של המעמד הנמוך לעיצוב הפומפוזי הצרפתי יצר את סגנון הפרובנס, שמככב במגזינים ובבתים רבים עד היום. שילוב של עץ עם עיטורים, קרניזים לקירות ומטבחים, רהיטים בגימור משופשף, ואותנטיות, שמשדרת יוקרה.
העיצוב התעשייתי, הבשורה של המאה ה-20
ההתפתחות התעשייתית הביאה עמה את אחד החומרים הפופולאריים ביותר בעיצוב, הפלסטיק, האמייל, MDF דמוי העץ, ושילוב בינהם יחד עם מתכות קלות כמו אלומיניום, שיצרו סגנונות ריהוט מודרניים, קלי משקל, ונגישים מבחינת המחיר.
הרהיטים הכבדים, שכבר לא התאימו למרחבי המחיה הקטנים, בבניינים פינו את מקומם לשולחנות העומדים על רגל אחת, וכורסאות תלויות בצורת קונכייה. ריהוט העץ המשיך להשתמר, אך שודכו אליו בדי ג'קרד, שהוסיפו לו סגנון ונוחות, והשתלבו נפלא עם קירות בריקים חשופים בגוונים אדמוניים.
סגנון עיצוב מודרני ובן זמננו
הסגנון המודרני דוגל בשימוש בחומרים קלים וממוחזרים לעיצוב הרהיטים שלנו, בין אם מדובר על ראטן, אלומיניום, שילוש של שיש עם מתכת, זכוכית עם בד, ציפויים וריפודים עמידים לנוזלים וכתמים, וסגנון של ריהוט בקווים ישרים.
העיצוב בן זמננו מדבר על פונקציונאליות, צורות גאומטריות, מיעוט בדקורציות ופומפוזיות. רבים מיישמים שילוב של רהיטים בעיצוב מודרני כדי ליצור סביבות מחיה מינימליסטיות.
הסגנון האקלקטי
סגנון העיצוב האקלקטי הוא שילוב, פיוז'ן בין מספר סגנונות, היופי שלו יבוא לידי ביטוי בהיעדר חוקיות, כך ששידה ישנה במיוחד, ששופצה בכישרון רב תראה נפלאה לצד שטיח באריגה שטוחה ובדוגמא גאומטרית. גם שידוך של אומנות בת זממנו כמו תמונות פופ-אפ , או אבסטרקט יתקבלו נפלא עם כורסת צד בריפוד ג'קרד, השילוב בינהם ממוסס את המתח בין התקופות, ומעניק עומק ומרחב לחלל.
החוקים להרמוניה בעיצוב
הרבה חושבים, שכדי לשמור על ההרמוניה בעיצוב כדאי לדבוק בסגנון אחד, אך לא בהכרח, שהנחה זו היא נכונה. דווקא השילוב בין הסגנונות מעניק מראה עוצמתי ומלא עומק ואופי לחלל.
איך עושים זאת נכון?
שלבו 2-3 פריטים מסגנון אהוב עם 2-3 פריטים מיצרן מועדף, כך שתוכלו לשמור על קו עיצוב והגדרה. מבחינת פלטת הצבעים, בחרו ב 3 גווני רקע מונוכרומטיים על טהרת הלבן- חום- שחור, לצד 3 גווני עומק (אהובים במיוחד) ופזרו אותם במרחב בין הריהוט והאקססוריז
אוספים פריטי ריהוט מארצות שונות, ורוצים לשלב את כולם? אני מזמינה אתכם לצלצל אלי להתייעצות ראשונית ללא מחויבות.
אהבתם? שתפו חברים, והזמינו אותם לרשימת התפוצה.