ליווי לרכישת דירה

מתכננים לרכוש דירה? 3 הצעדים, שסייעו לכם לבחור נכון

כולנו חולקים חלום אחד. לקנות בית, להיות הבעלים של נכס בישראל, לצמצם את התלות בגורמים זרים ולהוסיף לחיים שלנו תחושה של שייכות וביטחון.
רבים מאתנו, שמעוניינים להיכנס לעסקת רכישה מבינים,

שלבד זה לגמרי קשה, הקושי לזהות ליקויים, בחינת הכדאיות והתלות בגורמים עם אינטרסים מנוגדים, הופכים את העניין למעמסה רגשית, אך עם ליווי נכון, אפשר להבטיח, שהבחירה, שתעשו תהיה גם הבחירה האידיאלית עבורכם בתנאים הקיימים.
מהם שלושת הצעדים, שייסעו לכם לבחור נכון את הבית שלכם?

המסע על בית משלך מתחיל בשלושה צעדים פשוטים
לקנות בית… איזו החלטה גדולה! ואחת מההחלטות החשובות ביותר, שנבצע בחיינו, ההשקעה הכספית הכבדה, החשיבה לטווח הארוך, הרצון להתאים את הבית לצרכים לרצונות, קרבה להורים או אולי קרבה לעיר הגדולה, נוף אורבני מול נוף כפרי, בית עם גינה מול בית בקומה גבוהה, כל כך הרבה שיקולים וכל כך מעט ידע משתקים אותנו וגורמים לנו לעכב את ההחלטה.
בעשור האחרון הדירות עלו בשיעור של מעל ל 120%.  דירות, שבשנת 2007 הוצאו למכירה בעלות של  ב 700,000 ₪ האמירו ל 1.4 או 1.5 מיליון, "השעון מתקתק", וגם נתון זה לא תורם לקבלת החלטה שקולה, ובכל זאת, למרות כל אלה, ניתן לרכוש דירה בוודאות גבוהה גם לטווח הרחוק תוך הקפדה על 3 צעדים פשוטים, שיעניקו לכם תבנית מסודרת לביצוע ההחלטה.

הצעד הראשון: הגדרת המטרה- השקעה או מגורים
הגדרת המטרה היא הצעד הראשון בטרם תחליטו לרכוש דירה, ויש לה שני ביטויים מרכזיים:
הראשון, רגשי לחלוטין, במקרה של רכישת דירה למטרת מגורים- להיות בעל נכס, ליצוק תבנית אל תוך החלום המשפחתי, לתכנן את החיים בצורה מוחשית יותר.
השני, ריאלי ומטרתו רכישת נכס מניב עם תשואה של לפחות 5% בשנה, ההחלטה במקרה זה מאפשרת לכם להתמקד בטווח רחב יותר של אזורים, להשביח את הנכס עם שיפוץ והום סטיילינג נכון, ולהניב עליו אלפי שקלים כל חודש.
ולכן בטרם רכישת דירה, הגדירו את המטרה- ודבקו בהחלטה.

הצעד השני: בחירת האזור
הצעד השני משמעותי מאוד וממקד אותנו בקבלת ההחלטה, במיוחד לאור העובדה, שתהליך רכישת דירה עלול לעייף מאוד, "להוריד את הרוח מהמפשרים" ולהרפות את הידיים מהמשימה.
ולכן דווקא בשל כך- חשוב להתמקד.
רובנו נעים בשעות הפנאי ברדיוס של חצי קילומטר עד קילומטר ממקום המגורים שלנו, מה היינו רוצים לראות לנגד עינינו, האם פארק? האם ים? האם קיים איזשהו יתרון במקום לנוף, אם כן? כדאי, שנתמקד בבנייני קומות, אם לא, אולי כדאי לשקול לרכוש בית קרקע?
אם הנכם רווקים, אין טעם בשלב הזה להתייחס לתשתיות, תוכניות תמ"א, איכות השכנים, ואפילו לא מערכת החינוך באזור, שכן המרחבים העירוניים מתחדשים, באופן תדיר, וכיום אין אזור, שלא קיימת לגביו תכנית לחידוש כזה או אחר. אך כן חשוב להתייחס לאיכות החיים, שהנכס יניב לכם, האם יש מוקדי עניין, האם הם תואמים את סגנון החיים, שאתם שואפים אליו, האם יש צורך בחניה או מעלית, או שאפשר לטפס לקומה ראשונה או שניה במדרגות?
חשוב למקד את ההחלטה דווקא לנושאים הללו, שמרכיבים את היום יום שלנו, ומגדירים את איכות החיים שלנו, בכל מצב בו נהיה.

הצעד השלישי: בחירת הדירה
בחירת הדירה היא שכלול התקציב העומד לרשותכם, גובה ההלוואה, שתסכימו להתחייב אליה, ומצב הדירה בעת הרכישה. הפער מתחיל להיות מורגש, כאשר "מדגדג" לכם לרכוש דירה דווקא באזור מסוים, שעונה על איכות החיים, שאתם מבקשים, אבל אין בנמצא נכס, שעונה על התקציב.
כאן, בזכות התמהיל המיוחד של חדש עם ישן במרחב העירוני, יש המון מקום למשחק,
אך רמת אי הוודאות גבוהה יותר וכוללת את זיהוי הליקויים בדירה, האם יש מקום לשפר את מרחב הפנים? האם יש פוטנציאל לשדרוג בתקציב קטן יחסית, מה מצב הדירה האמיתי (צנרת, עוצמת המים, שיפועים, איכות מערכת החשמל, מצב הבניין, גג רעפים, נזילות בחורף, קירות משותפים עם דיירים אחרים, כיווני אוויר, קרבה לכבישים, מוסדות לימוד) במקרים רבים הדברים "נסתרים" מהעין, אך הם אלו, שיקבעו בסוף את מידת ההנאה שלכם מהדירה ואת איכות החיים, שתחוו בה.
במקרים רבים, דווקא כאשר מעוניינים לרכוש נכס יד שניה עם פוטנציאל מומלץ להסתייע בשירותי ליווי לרכישת דירה על ידי מעצבת ואדריכלית פנים, שרואה את הרובד הנסתר, ויודעת להצביע על ליקויים, שסוכני הנדל"ן ובעלי הנכס מכירים היטב, אך אינם מעוניינים לידע על כך, או לא מכירים בחשיבות שלהם.

לסיכומו של עניין: איכות החיים מובטחת לכם בהתאם למצב הדירה
3 צעדים מרכזיים, יסייעו לכם לבחור את הנכס הנכון בתקציב הנדרש ובאזור, שיבטיח לכם איכות חיים טובה.
הצעד הראשון עוסק בהגדרת המטרה- לשם מה הדירה תשמש, השקעה או מגורים? אם להשקעה, הרי שתוכלו להתפרס לאזורים נרחבים בארץ, אשר יבטיחו לכם תשואה משתלמת משכירות בגובה של כ 5%, אם למגורים, הרי שתדרשו לשאלות מעשיות יותר, הנוגעות לאורך החיים שלכם, ולאיכות החיים, שתרצו להבטיח.
הצעד השני, בחירת האזור- זה המקום לחפש את האזור, שיבטיח את איכות החיים, שאתם שואפים אליה, ללא קשר לשכנים או לתכנית הבינוי העירונית, שכן כולנו סבים סביב רדיוס של חצי קילומטר עד קילומטר מהבית שלנו, והוא זה שלבסוף צובע את נוף חיינו.
והצעד השלישי, קחו את הליווי הנכון, שייסע לכם לבחור את הדירה האיכותית ביותר ביחס לתקציב שלכם, זוהי השקעה זניחה ביחס לתועלת הרבה, שתפיקו מהחיים החדשים במרחב, שיצרתם לעצמכם.
לשיחת ייעוץ ראשונית בדבר תהליך ליווי לרכישת דירה, השאירו פרטים, ואשוב אליכם בהקדם.
מירי אנג'ל עיצוב ואדריכלות פנים באזור המרכז, השרון והשומרון.
https://business.facebook.com/miriangel.interiordesign/