חימום הבית באמצעות עיצוב וסטיילינג

חימום הבית באמצעות עיצוב וסטיילינג

סטיילינג מהווה חלק חשוב מעולם עיצוב הפנים, באמצעותו אנו "מלבישים" את הבית עד הפרט האחרון למראה ה"ואוו" אותו אנו רוצים לקבל. ההום סטיילינג מושתת על העמדת הפריטים בחלל והשתלבותם

יחד ליצירת המראה הביתי והאווירה הרצויה.
לא במעט מקרים אנו נחשפים לבתים ודירות למרות היותן מדהימות מבחינה תכנונית, נראה שמשהו חסר בהם והחלל קר ואינו מזמין, לרוב מה שחסר הם פרטי הטקסטיל המרכיבים את הסטיילינג, ביניהם הווילונות, השטיחים והכריות, שמלבד לתת את תחושת החמימות והביתיות הם מכתיבים לנו את האווירה והסגנון בבית ועוזרים לנו להתאים את מראה הבית לטרנדים עיצוביים עכשוויים על ידי שינויים קטנים יחסית.
בחירת הצבעים הנכונים לקירות ולטקסטיל בכל חלל הם נגזר לא רק של אופנה ויופי אלה גם של כמות וכיוון האור באותו חלל והתאמה לקונספט העיצובי, צבעים נכונים יתנו תחושת הרמוניה וחמימות בעיקר הגוונים הכהים יותר ממשפחת הלבנים. כמו כן מיקום התאורה בחלל והגוון שהיא מפיצה ישלימו את הדגשת הצבעים של כל דבר בחדר תאורה קרה תגביר את תחושת הקרירות לעומת תאורה בצבע חם, צהבהב.
לכמות הרהיטים ומיקומם ולפריטים המשלימים בחלל יש משקל לעיצוב לאווירה ותחושת הביתיות, רהיטים עשויים מעץ על כל גווניו יתנו תחושת חום לעומת רהיטים בגוונים מבריקים כמו לבן או שחור כך גם לגבי ריפוד הספות, הכורסאות והכיסאות, ריפודי בד למיניהם יחממו לעומת עור שישדר מעט קרירות (זה תלוי כמובן בגוון שלו).
כמות מועטה של רהיטים תיצור חלל ריק ויהיה צורך ביותר טקסטיל ואקססוריז לתחושת חמימות לעומת חלל קטן ממדים או עמוס ברהיטים שם יהיה צורך בפחות, לדוגמא בחלל קטן שטיח אחד באזור הספות יעשה את העבודה.
ריצוף פרקט עץ או למינציה יהיו נעימים וחמימים יותר מרצפת גרניט, שיש וכד' ושטיחים גדולים או שטיחים מקיר לקיר בעיקר בחדרי ילדים יבודדו את הקור באופן מוחלט.
הוילונות "עוטפים" את החלל, נותנים תחושת אינטימיות לחדר על ידי הצללתו ושליטה בכמות האור השוטפת אותו, סוג הווילון, הגוון שלו והחומר ממנו הוא עשוי יכתיבו אווירה כללית ולכן בזמן קניית הווילון יש לבחור אותו לפי קונספט קיים כך יתמזג אתו ולא יראה כלא קשור.
אין ספק שלשטיחים בחדרי הבית יש תרומה משמעותית לעיצוב הבית הם מהווים פתרון נפלא לשמירה על חום ואוירה, סוג השטיח יתאים לעיצוב הקיים בבית והחומר ממנו הוא מורכב יתאים לאופי והרכב המשפחתי, הנפוצים בינם הם הצמר, המשי והפוליאסטר.
מקורות חימום הבית הינם רבות ומגוונות, החל ממערכות הסקה מרכזיות ומערכות חימום תת רצפתי מתנורי גז ומזגנים, אמצעי החימום הדקורטיבי ביותר הוא ללא ספק הקמין אשר מלבד היותו גוף חימום אפקטיבי הניתן לוויסות הוא מוסיף רבות לעיצוב הבית ולאווירה החמימה בו.