מאמרים

איך מתחילים תהליך של עיצוב פנים?

תמיד חלמת על בית, שמתכתב עם צבעי הים או אולי האביב? בספרייה הביתית שלך יש מדף אחד ששמור רק לספרי עיצוב פנים וחוץ? ואולי בכלל, חלו שינויים לאחרונה, הילדים עזבו או בשל מעבר דירה, תהליך של עיצוב פנים דורש היערכות מקדימה. מהם השלבים המקדימים הנדרשים? ומהם האתגרים? ומהם תפקידיה

של מעצבת הפנים בהקשר זה?
תהליך עיצוב פנים: התנעה של שינויים, שמשפיעים על ההרגלים
ביתנו הוא מבצרנו, ולא בכדי, ובטרם הכנסת שינוי כזה או אחר, נדרשת חשיבה והסכמה של כל הנוגעים בדבר, לא מעט זוגות, חווים מתח רב, הנובע משוני בסיסי בין העדפותיהם, קושי לקבל שינוי של צד אחד או אחר, ואפילו חשש ממשי. תהליך של עיצוב פנים בבית הינו תהליך עומק, אשר בוחן את כלל רבדי החיים, במטרה לשפר את הנוחות והפונקציונאליות של האמצעים הקיימים.
מהו תפקידה המרכזי של מעצבת הפנים בהקשר זה?
סל הפתרונות היצירתיים רחב, ו"לתלונה" תפקיד חשוב במיוחד. מעצבת הפנים תדע להקשיב מעבר למילים, להבין את הצרכים הסמויים, שמהווים את הנושאים "המהותיים" שבני הזוג "נלחמים" עליהם, ולתת פתרון מגשר בין הצדדים. לעיתים, דווקא הוזה או השידה, של הדודה המנוחה של הבעל, שכה מפריעה לאשה, תמצא את מקומה המושלם, במקום שהזוג כלל לא חשב עליו.
הבנת השטח, הבנת הצרכים
לאחר שהתקבלה הסכמה כללית לתחילת התהליך, מעצבת הפנים תגיע לבצע מדידות, היא תבין את תוואי השטח, המוקצה לצרכים הקיימים. בין אם מדובר ביצירת מרחב עבודה בחלל הציבורי המשותף, או אכלוס חדרים קטנים במספר דיירים. מעצבת הפנים נדרשת לעמוד באתגר ולמצוא לכל בעיה או צורך את הפתרון הנכון והמתאים לו.
כיצד היא עושה זאת?
מעצבת הפנים מגייסת, שירותי נגרות המותאמת אישית, יוצרת פינות יש מאין, מבטלת קירות, משמישה מבואות, משתמשת בריהוט מודולרי, תוך הקפדה על שמירה תקנית של מעברי בטיחות ותחושת מרחב, שכה חיונית לרווחת הדיירים.
שרטוטים והדמיות
השלב השלישי בתהליך עיצוב פנים, הוא השלב המקצועי בו מעצבת הפנים, מתכננת את המרחב החדש עלפי צרכי הלקוחות תוך מקסום השטח שלו למטרות השונות. בשלב זה, המעצבת תוכל לתכנן את הריהוט העתידי, כך שיעמוד בתקנות הנדרשות.
בחירת הריהוט והאבזור
רק לאחר הבנת תוואי השטח וצרכי הלקוחות הנדרשים, מעצבת הפנים ודיירי הבית יצאו לימי קניות מרוכזים בהם ייבחר הריהוט הרלוונטי, חשוב לציין, יהיו מקרים בהם העדיפות תינתן לשימור ושיפור הקיים על פני הבאת חדש, ויהיו מקרים, בהם הריהוט הישן פוגע בתחושת הזרימה בבית, ונדרש להחלפה.
וסידור וארגון החלל
שלב זה מסמל את סופו של תהליך עיצוב הפנים, וכולל את הכנת והתאמת החלל לתכנית הפרויקט. זהו השלב בו הוילונות נתלים, המפות והשטיחים נפרסים, עבודת הנגרות כבר הסתיימה, התוצאה הסופית כבר ממש מתגלה לנגד העיניים, וניתן ממש לראות איך החלומות, קורמים "צורה וחומר", יוצאים מן הכח אל הפועל והופכים חזון למציאות מרגשת, פרקטית ונוחה במיוחד.
לסיכום, כפי שניתן לראות, תהליך של עיצוב פנים, דורש פתיחות, הבנת הצרכים ומציאת פתרונות גמישים, שיאפשרו לשלב בין כל העולמות.
הולכים לאיבוד בתהליך שדרוג הבית? אני מזמינה אתכם להתייעץ עמי, בקרו אותי בדף הפייסבוק או צלצלו אלי ואשמח לעזור! מירי אנג'ל- עיצוב בתים.