איך לגרום לילדים שלכם לאהוב את חדרם?

איך לגרום לילדים שלכם לאהוב את חדרם?

ברוכים הבאים למרחב, שכולו משחק ויצירה, המרחב הפרטי של הילד הקטן שלך. המקום בו הוא מרגיש בטוח, המקום אליו הוא רוצה להיות שייך, המקום אליו הוא בורח, כאשר כואב או עצוב לו, המקום בו הוא נח. חדר ילדים מוצלח, הוא חדר בטוח, מרווח, חדר המצליח לגלם את כל התחביבים והחלומות, ולהשאיר גם מקום ללמידה והעשרה. והפעם, איך לגרום לילדים שלכם לאהוב את חדרם?

אבולוציה של חדר
החדר הראשון, שיקבל הילד שלכם, יהיה בוודאי, החדר, שעיצבתם לו בעצמכם, אולי עוד בטרם הגיח אל אוויר העולם, בחרתם את פלטת הצבעים, רכשתם ריהוט ייעודי, והתרגשתם, שכאן במרחב הזה, אדם קטן יתעצב ויגדל.
ברבות הזמן, הילד גדל, אולי נוסף לחדר אח נוסף, הצרכים השתנו וכך גם תפיסת המרחב.
הרעיון הראשון, שעומד מאחורי איך לגרום לילדים לאהוב את חדרם עוסק בנקודת מבט.
כדי לעצב את החדר, נדרשת הצצה לנקודת מבט של ילד. זה הזמן לשבת עמו, בגובה העיניים, להקשיב למשאלותיו, לראות לאילו גוונים הוא נמשך, מה הוא רוצה לראות לנגד עיניו, עודדו את הילד לדבר על חלומותיו, היו קשובים לתחביביו, והישארו רגועים בהקשר ליישום האפשרי.
כיום באמצעות מדבקות קיר, הארכת אלמנטים מן הרצפה עד התקרה, וחלוקת חלל נכונה ניתן ליצור כל עיצוב וחוויה.
הרעיון השני, שעומד מאחורי חדרים, שילדים אוהבים, הוא החוויה.
נכון, זה רק חדר, 4 קירות, אך עבור הילד זה המפלט הבטוח, המקום להרגיש שייך, המקום לברוח, המרחב, שמעניק לו ביטחון. ולכן יותר מכל חדר, שילדים אוהבים, הוא חדר, שמעניק חוויה, חדר מהאגדות, או חדר מהחלל, אך העיקר, שזו תהיה החוויה של הילד. הקפידו על כך.
הרעיון השלישי, לא לפחד משינויים
כמו שכולנו יודעים, ילדים משנים דעתם השכם וערב, פעם הם אוהבים את "אלזה ואנה" ופעם אחרת את "מואנה", וכאמא לשלוש בנות, שכבר בגרו, אני מבינה לליבם של ההורים, שלא מצליחים לעקוב אחרי הטרנדים האחרונים בעולם התוכן של ילדם.
גיבורי הילדות הם מקור לגאווה ושייכות, ילד באמת מרגיש בטוח, כשהוא ישן במצעים של ספיידרמן, העניקו לכך מקום. שינויים קטנים בצבע, אינם גוזלים משאבים רבים, ויוכלו להעניק תוצאה עדכנית ומעניינת, גם שימוש במדבקות טפט קלות לקילוף ואפילו מדבקות טפט מקיר לקיר, עשויות ליצר את האווירה הנכונה, בעלות יחסית נמוכה. תוכלו להשלים את המראה באמצעות מוצרי טקסטיל ואביזרים נלווים. אך ברוב המקרים, כשאני יושבת עם הילד של המשפחה לשיחה, אני רואה, שלעיתים דמויות קטנות על אדן החלון, עם הצללית הנכונה, מביאות להתרגשות גבוהה.
ולסיכום, אולי הפרט החשוב בחדרי הילדים, מעבר לעיצוב ולאופנה, הקפידו על הבטיחות, התקינו סורגים ושערי בטיחות, כסו שקעי חשמל נמוכים, הימנעו מלאחסן חומרי ניקוי או כלי עבודה בקרבת מקום, ודאגו למדרך רך באמצעות שטיח טבעי, שיגדיר את החלל, יתרום לאקוסטיקה גבוהה, ויוסיף חן ועניין.
מירי אנג'ל אדריכלות ועיצוב פנים ישראלי, לקבלת טיפים, הדרכות, ומקורות השראה, עקבו אחרי בפסייבוק לתיאום פגישה, צלצלו 054-7213581

מלאחסן חומרי ניקוי או כלי עבודה בקרבת מקום, ודאגו למדרך רך באמצעות שטיח טבעי, שיגדיר את החלל, יתרום לאקוסטיקה גבוהה, ויוסיף חן ועניין.

מירי אנג'ל אדריכלות ועיצוב פנים ישראלי, לקבלת טיפים, הדרכות, ומקורות השראה, עקבו אחרי בפסייבוק לתיאום פגישה, צלצלו 054-7213581